Lingual Diş Teli

Lingual diş teli diş çapraşıklıklarını düzeltmek amacıyla kullanılır. Bu tedavide fark ortodonti uzmanları braket ve teller dişlerin arka taraflarına uygular. Braketler kişiye özeldir. Lingual diş teli tedavisinde de mantık diğer ortodontik tedavilerde olduğu gibidir. Dişe baskı uygulayarak istenilen hizaya getirir. Özellikle yetişkin insanların estetik kaygıları sebebiyle en sık tercih edilen tedavi yöntemlerinden biridir. Klasik dişlerin ön kısmına takılan diş teli tedavisi ile aynı işlevi görür. Normal diş telleri ile tedavi süreleridir ama tellerin dişin arkasında olmasından dolayı 1-2 hafta süren alışma süreci yaşanabilmektedir.

Bu diş teli tedavisinin en büyük avantajı; diş tellerinin dişlerin arka kısmında kalacağı için insanlar tarafından görünmez olmasıdır. Çünkü estetik kaygısı olan hastalar için dişlerinde teller ile dolaşmaları kendileri için pek mutsuz edici bir durum. Bu yöntem ile tedavi olan hastaların hiç bir şekilde dişlerinde bir diş teli olduğu belli olmaz.

Lingual tedavi;

1.Alt ve üst çenesinde dengesizlik olan kişilere,

2.Öne doğru kayma sorunu yaşayan kişilere,

3.Estetik kaygısı olan kişilere,

4.Sosyal yaşantısı sebebiyle görünümüne önem veren kişilere,

5.Ortodontik tedavi gerektiren, genel sorunları olan kişilere,

6.Ek olarak diş gıcırdatma alışkanlığı bulunan kişilere

uygulanabilir.

Lingual Ortodonti Avantajları:

– Klasik metal tellere nazaran dışarıdan bakıldığında görünmezler.

– Yetişkin hastalarda estetik görünüm kaygısını yok eder.

– Her yaş grubunda hasta için uygundur.

– Lingual diş teli tedavisi kişilerde alerjik reaksiyona neden olmamaktadır.

– Hastaların mesleki ve sosyal hayatlarını etkilemezler.

– Hastanın yaşına, yüz yapısına ve gülüşüne uygun tasarlanan lingual diş telleri ile tedavi süresince yaşanacak sıkıntılar asgariye indirilir.