Şeffaf Plak

Şeffaf Plak (Invisalign) ile yapılan, telsiz tedavi olarak da bilinen ortodonti tedavisi türüdür. Bu tedavide metal teller veya braketler yoktur. Kişiye özel şeffaf plaklar üretilir. Bu plaklar; alt ve üst diş dizilerine ayrı ayrı oturan, diş dizilerini saran termo plastik maddeden materyallerdir. Çapraşıklık miktarına göre plak sayısı değişmektedir. Şeffaf diş teli sistemleri içerisinde dişlerde en az belli olanı ve en konforlusudur. Bu yüzden bu tedavinin bir diğer adı da “telsiz ortodonti tedavi”dir.

Bu plaklar genellikle basit çapraşıklık vakalarında düzeltilmesinde kullanılan oldukça basit ve ucuz bir apareydir. Hasta konforunu sağlar ve kısa sürede etkili olur. Vakumlu şekillendirme cihazları çeşitli kalınlıktaki plastik levhaları kullanarak şeffaf plak apareyi hazırlar. Dişleri ideal pozisyona getirmek üzere kademeli olarak hareket ettiren bir model kullanılır. Ordonti uzmanının her randevuda aldığı yeni ölçüye göre plaklar üç haftada bir değişir. Plaklar, braketsız küçük diş hareketlerini gerçekleştirebilir. Bu hareketlere örnek çapraşıklık giderme, boşluk kapatma, genişletme/daraltma.

“Şeffaf plak dişleri braketlere ihtiyaç duymadan hareket ettirir. Şeffaf, taşıması kolay ve hareketli bir apareydir. Her yaş için uygundur.

Plak klinik kontrolde alınan ölçülere göre hazırlandığından, istenilen hedefe ulaşılmadığı durumlarda tedavi planı değiştirmek mümkündür.

Ortodonti uzmanları ileri seviyede olan bir ortodontik vakada plaklar tercih etmezler. Ortodonti hekimi bu tedaviyi uygulamayı uygun bulduğu taktirde hastanın diş dizilerinin ölçüsü alır. Alınan ölçüler yardımı ile hekim diş hareketleri aşama aşama planlar. Her aşamanın sonunda, 3 boyutlu yazıcılar ya da ısıyla şekillendirilen termo plastik plakların vakumla basılması yöntemi şeffaf plakları hazırlar. Dişleri düzeltmek için bu elde edilen dişlikleri hastalar belli sürelerde (çoğunlukla 15 günde bir) değiştirilerek takarlar. Dişler bu arada azar azar istenilen yerlere doğru hareket ederler. Bu işlem, dişler istenilen hizaya gelene kadar tekrarlar.

Takılıp çıkartılmaları ve temizlenmesi son derece kolaydır. Şeffaf Plak (Invisalign) kullanan birey isterse yemek yemeden önce isterse dişlerini fırçalamadan önce çok rahat bir şekilde çıkarıp takabilme şansına sahiptir.