Zirkonyum Kaplama

Zirkonyum kaplama tedavisinde kullanılan malzeme, beyaz renkli bir mineraldir. Bu mineral özel işlemlerle zirkonya seramiği haline dönüşür. Zirkonyum altyapı üzerine porselen tabakalama ile zirkonyum porselenler üretilir. Zirkonyum porselenlerin ışık geçirgenliği doğal dişlerle benzerlik göstermesi sebebi ile daha estetik ve doğal bir görünüm sağlar. Bu sebeple zirkonyum kaplama estetik diş hekimliği tedavilerinde kullanılan bir tedavi biçimidir. Bu kaplama, diş etleri ile uyumludur çünkü diş eti hastalığı görülme olasılığı metal altyapılı porselen kaplamaya oranla daha düşüktür.

Son yıllarda dayanıklılığı artırılmış monolitik zirkonyum piyasada bulunmaktadır. Bu, tek bloktan üretilen porselen tabakalama olmadan tamamı zirkonyum olan bir malzemedir. Zirkonyum porselenlere göre daha dayanıklı olduğu için monolitik zirkonyumlar tercih haline gelmiştir.

Zirkonyum Kaplama Uygulaması

Tedavinin doğru şekilde ilerlemesi için tedavilerin Protez Uzmanı bir hekim tarafından yapılması önemlidir. Protez Uzmanı Diş Hekimi, dişleri tedavi planına göre bir miktar küçültür. Hassas ölçü malzemeleriyle ölçü alır ve laboratuvara gönderir. Laboratuvar, model üzerinde talep edilen renk ve boyutlara uygun zirkonyum altyapı ve üzerine porselen üst yapı üretir. Üretim tamamlandıktan sonra Protez Uzmanı Diş Hekimi zirkonyum kaplamayı dişe uyumlandırır ve özel yapıştırıcılarla kalıcı olarak yapıştırır.

Zirkonyum Kaplama Avantajları Nelerdir?

§Işık geçirgenliği özelliği; doğal, sağlıklı ve estetik bir görünüm sağlar.

§Zirkonyum kaplama; diş etleriyle uyumludur ve diş eti hastalığı görülmesi olasılığı metal destekli diş kaplamalarına oranla daha düşüktür.

§Kaplamalar; metal içermez bu sebeple metal alerjisi olanlar da kullanabilir.

§Plak birikimine sebep olmaz; çünkü yüzeyi pürüzsüz ve kaygan porselendir.

§Kahve çay sigara gibi renklendiriciler; kaplama rengini değiştirmez.

§Ağız kokusuna yol açmaz.

§Ağızda; tat değişikliğine neden olmaz.

§Isı yalıtıcı özellikleri sayesinde dişlerde soğuk sıcak hassasiyeti olmaz.

§Kaplama tedavisi sırasında herhangi bir ağrı veya acı olmaz çünkü operasyon, lokal anestezi altında yapılır.

Zirkonyum Kaplama Bakımı Nasıldır?

Öncelikle, doğal diş gibi fırçalamalısınız. Ek olarak diş ipi ve ağız gargarası da kullanmalısınız. Kaplamaları, sert bir cisme temasından veya darbelerden korumalısınız. Kaplama hasar görürse tedaviniz yapan diş hekimi onarır. Son olarak, 6 ayda bir düzenli olarak diş hekimine kontrole gidilmelidir.