Porselen Lamina

Porselen Lamina; ön dişler için şekillerini ve renklerini değiştiren estetik bir tedavi şeklidir. Diğer bir adı da Yaprak porselen‘dir. Porselenden imal edilen bu kaplamalar ince, yarı geçirgen bir tabakadır. Sonrasında; mevcut bir diş üzerine mükemmel bir uyum ve hassasiyetle hazırlanıp yerleştirilirler. Mükemmel renk ve görünümleri ile doğal dişten farksız görünürler. Lekelenme ve aşınmaya karşı dirençlidirler. Bu uygulamanın uygulanması için diş boyutlarıdiş eti sağlığı, dişlerin pozisyonları, çürük olup olmadığı önemlidir. Uzman hekimlerimiz gerekli tanı ve tedavi konusunda yönlendirmeler sağlamaktadır.

Işık geçirgenliklerinden dolayı doğal dişten ayırt edilmezler ve ileri teknoloji ürünü porselenden üretildikleri için renk değiştirmezler.

Porselen Lamina Kullanım Yerleri

Porselen Lamina genellikle yapısal formu ve şekli bozuk dişlere uygulanır. Buna ek olarak, diş hekimleri ayrık dişleri birleştirmek veya kırık, aşınmış dişleri onarmak için de kullanır. Diğer bir kullanım alanı ise beyazlatma ile sonuç alınamayan renk deformasyonu olan dişlerdir. Rengi ve yapısı bozuk eski dolguları düzeltmek için de yine diş hekimleri porselen lamina tedavisini kullanır. Son olarak, Yaprak Porselen tedavisi ortodonti tedavisine alternatif bir tedavidir. Estetik diş hekimleri, ortodonti tedavisi görmek istemeyen hastaların çapraşık ve eğri dişlerini lamina ile düzeltir.

Porselen Lamina Bakımı Nasıldır?

Günde iki kez fırçalama ve diş ipi kullanılmalıdır. Diş macunu olarak da aşındırıcı özelliği olmayan flor içeren macunlar kullanılmalıdır.

Porselen laminalar yapıştırıldıktan sonra dişlerinizin doğal bir parçası gibi olacaktır. Yine de hastalar, porselen laminaların hasar görmemesi için, tırnak yeme, kalem ısırma ve sert gıdaların ön dişlerle ısırılmasından kaçınmalıdır. Fakat gece diş sıkma alışkanlığınız varsa mutlaka doktorunuzun yaptığı koruyucu plakları takmalısınız. Ama ağzınıza darbe gelecek bir spor aktivitesiyle uğraşıyorsanız ağız koruyucu takmalısınız.